söndag 10 augusti 2008

Spontansång

Vart är den spontana sången?

Jag är en flicka som älskar musik och att sjunga, och efter att ha sett filmen Mamma Mia! frågar jag mig varför vi inte brister ut i spontansång oftare? Hade inte det varit underbart? Inte bara för att man blir glad och avslappnad av att sjunga (jag kan nästan sätta något på att något glädjehormon släpps ut i kroppen), dessutom så skulle det förgylla allas dagar. Jag säger som min nya hjälte Henrik Torehammar, från Brunchrapporten, livet hade varit bättre om vi hade brustit ut i spontan sång då och då. Så varför gör vi inte det?

Kanske för att ingen skulle ta dig seriöst, se bara på den ytterst allvarliga Sam (Pierce Brosnan) med en typisk Bond-min när han sjunger. Man kan inte låta bli att skratta. Där har vi förklaringen som bevisas när man ser honom sjunga SOS. Obeskrivbart.

Inga kommentarer: