måndag 15 februari 2010

Magistern

Idag fick vi en ny matematikföreläsare. Det var lite synd, för vår gamla är riktigt bra, vilket vi förstod efter en termin... Han vi nu har fått har skrivit matteboken. Jag frågade en äldre student om honom ”Joo, han är bra. Men han tycker att man räknar för lite matte i den svenska skolan - så det vill han ändra på”. Hmm, det är nog inte riktigt ett one-man-job, men okej. Vi var lite nervösa när vi gick dit, personligen försökte jag intala mig att vi inte kunde råka illa ut under föreläsningen, eftersom vi då var en stor grupp. Men alla sorters rykten gick, bland annat ett om att han hade gjort en tenta som skrevs av 300 men som bara 15 klarade. Kan fortfarande vara sant dock. Och att han blev avstängd från att göra tentor sen.


Men, mot alla fördomar, han var jättesympatisk. Han har egentligen gått i pension och var som en liten farfar. Han var jättesöt. Och jag slipper ha honom som övningsledare och råka illa ut. Så jag är nöjd. Just det, han ska inte göra tentan heller...(yes)


Inga kommentarer: