fredag 10 juli 2009

Ooops!

Igår vaknade jag (klockan sex) av att radion gick på och det var dags att stiga upp. På P3 var det nyheter;

#1 av 10 svenska studenter får i sig för mycket alkohol.
#Vissa dricker till och med 2 gånger i veckan.
#Man är i risk-zonen om man dricker (för tjejer) 36 cl starksprit per gång. Det innebär i praktiken typ 1 liter vin samt typ 4 drinkar (om man köper på krogen), hemmablandade antagligen typ 2 eller 3…

Ooopps, man ska nog inte ens tala om min australien-vistelse där… eller min senaste lördags-natt… eller hur min höst i Lund kommer te sig…

Nu var i och för sig min lördag extremt hård och jag måste vara lite studieinriktad i Lund med... Hur som helst skall jag om typ en timma bege mig till stugan i Varberg och fortsätt min hitintills vita vecka (nej, den kommer inte ens att bli beige!). Jag ska ta promenader och springa och läsa. I ärlighetens namn kommer det bli skönt... men var ändå på väg att planera in ett glas vin med en kompis där...

Men som Lilly Bollinger en gång sa om Champange:

“I drink it when I'm happy and when I'm sad.
Sometimes I drink it when I'm alone.
When I have company I consider it obligatory.
I trifle with it if I'm not hungry and I drink it when I am.
Otherwise I never touch it, unless I'm thirsty."

Inga kommentarer: