måndag 26 oktober 2009

Höstdag

I fredags var jag mycket glad och berättade för mina vänner hur det nästan aldrig regnade i Lund. Och hur det alltid regnar i Borås. På lördagsmorgonen, efter ungefär en månad av fint höstväder, duggade det och hela himlen var grå. Jag misströstade dock inte, en dag är okej, och man får en ursäkt till att kolla på tre filmer i sträck.


I söndags regnade det med, då började jag bli lite sur. Idag, när jag kom ut från skolan var det kolmörkt och regnet fullkomligt öste ner. På vägen hem, när jag cyklade genom parken, var jag nära att ramla i geggan/vattenpölarna. Inte helt okej.



Dessutom hade vi en lektion idag, precis innan cykelturen i ösregn, men en lärare som troligen var världens drygaste. Några i gruppen kom en minut för sent och fick en sur kommentar, som började snällt, som innebar ”lär er klockan, det här är inte något jävla dagis!”. Sen fortsatte en timma av suckande när vi sa n

ågot, nedtryckande om vi sa något som enligt honom var fel och några utbrott över att vi fattat uppgiften fel. Underbar pedagogik med andra ord.


Åh, hösten är härlig. Mörkret, regnet, kylan, alla glada leenden...





1 kommentar:

Rania sa...

Haha du skulle inte sagt det där om regn, det fick du visst äta upp ;)

Men hösten är mysig också, med alla varma färger på löven, att sitta inne med en kopp té och en bok medans regnet smattrar mot rutan..

du får inte välja att bara se mörkret ju!