tisdag 27 oktober 2009

Facebook tar över mitt liv.

Jag älskar Facebook. Jag älskar att man kan hålla kontakt med alla människor från hela världen. Jag älskar att driva med fenomenet Facebook, hur man kan se allt om alla. Jag hatar att man ibland kan säga ”Jag såg på Facebook att du hade..., hur var det?”. Speciellt om min mamma fäller den kommentaren hatar jag Facebook.

Det är en fantastiskt idé, och upplagt på ett grymt bra sätt. Enkelt och smidigt.


Idag blev jag dock lite rädd, jag bytte mail adress i slutet av sommaren, och har inte uppdaterat detta på Facebook, har fortfarande kvar adressen för mindre seriösa mail. Idag fick jag ett mail, från Facebook, till min nya adress. Hur sjutton har det gått till? När jag inte var inloggade på Facebook, kunde min kompis ändå se att jag var online på Skype. Det är också läskigt, men kan ändå se att det finns en koppling. Hur de har kommit över min mailadress är dock en gåta. Och läskigt.


Som sagt, jag älskar Facebook, men ge mig lite privacy här!

Inga kommentarer: