måndag 8 september 2008

44 dagar

Idag har det varit en riktigt bra dag, för det första: jag har varit ledig. Så jag startade dagen med en lugn morgon, hur skönt som helst. Jag läste tidningen och åt frukost, snackade lite i telefon och duschade. Sen läste jag även Blondin-Bellas blogg för första gången i mitt liv. Då uppstod två frågor:
Vad är grejjen med den?
Vem är Nils?
Allvarligt talat, den är hypad, men den verkade inte vara så intressant. Men å andra sidan undrade jag ju vem Nils var (hennes pojkvän, vet ja nu) så det kanske var något intressant med den ändå. Den gav mig inte så mycket, men tydligen gav mitt besök henne 10 öre i sponsor intäkter vilket min kompis senare förklarade för mig.

Lite senare åt jag lunch med två kompisar på stan, vilket var mycket trevligt. Det jobbiga är att de ska flytta till England om en respektive tre veckor. Fruktansvärt spännande, men det är ändå lite tråkigt att alla reser bort. Se bara på min bror till exempel, det är hans födelsedag idag och jag har inte träffat honom. Första gången i hela mitt liv det händer att jag inte firar honom på hans födelsedag. Men så är det, saker och ting förändras.

På tal om det har vi fått visum till Australien nu. Så nu är det på riktigt, det kommer verkligen att hända – vi kommer att komma till Australien! Om 44 dagar ska vi stå där på flygplatsen, redo för att möta kängurur, bbq, korallrev och sol. Jag har inte riktigt förstått det än, men det är ändå så fantastiskt. Jag köpte för övrigt en ryggsäck idag för resan. Det känns verkligen som den är bra, men den kan vara för stor. Får provpacka och se. Fast alla väskor är nog ändå för små för att rymma en klädgarderob för ett halvår i. Men det är det värt.

Inga kommentarer: