torsdag 11 september 2008

Nu är det höst

Idag när jag var ute och gick idag insåg jag att det var höst. Det var mulet och det blåste i träden så att löven blåste av. Sen spelades Anna Ternheims Better Be i min iPod, vilket visade sig vara en riktig höststämning låt. Missförstå mig inte, jag älskar sommaren och värmen och undrar vart 2008 års upplaga av sommaren egentligen tog vägen, men jag känner ändå att det kan bli mysigt med höst nu. Perfekt för promenader, för att ha filmkvällar, dricka te och ligga i sängen och lyssna på regnet utanför.
Dessutom kan man börja ha lite varmare (och nya) kläder; hur skönt det än kan vara att kunna gå ut i linne eller att inte behöva tänka på tröja kan det faktiskt vara riktigt mysigt att kura ihop sig i en tjock stickad tröja. Eller när man är stelfrusen från att ha gått hem i ösregnet och kan krypa ihop under duntäcket eller krypa ner i ett varmt bad.
Hösten är faktiskt mysig, men den blir, som allt annat, vad man gör det till. Så tänd fullt med ljus, drick en kopp te och lyssna på regnet utanför (och gläds åt att du inte behöver traska i det just nu).

Inga kommentarer: