lördag 14 november 2009

The Big Bang Theory


Jag är något hypokondrisk av mig. Tydligen drabbas hela skolklasser av svininfluensan, så har jag en förkylning, ont i huvudet för att jag har druckit för lite, är varm för att jag har druckit te eller har jag drabbats? Hur som helst bestämde jag mig för att tillbringa kvällen hemma och vila mig. Av en slump började jag titta på The Big Bang Theory. Har nu sett fyra eller fem avsnitt, och laddar tre till. Det är grymt roligt. Tror inte att alla tycker det, de är extremt nördiga, men eftersom jag också är lite nördig förstår jag en del av vad de pratar om och kan känna igen mig

på hur insnöad man blir. Även om jag inte är i närheten av deras nördighets-grad. Bara faktumet att de har ett periodiskt system som duschdraperi...(hade jag också velat ha, men säg inte det till någon...)


Och de träffar verkligen rätt. De ska hjälpa sin snygga granne att montera en IKEA-hylla. Alla fyra nördarna står och studerar beskrivningen (medan tjejen själv skruvar ihop den i bakgrunden) och en av dem utbrister ”This is the reason why Sweden don’t have a Space-center”. Eller när en av dem, Leonard, fantiserar om den snygga tjejen ”Our children would be both beautiful and smart” och då säger hans kompis (rå-nörden) ”...not to mention imaginable!”. Haha. Kolla in den! Det finns typ sex säsonger så jag har att göra...




Inga kommentarer: