fredag 13 november 2009

Idag, fredagen den trettonde


Idag har det varit ännu en regning dag i Lund. Dagen började med matte där jag var trögast ever. Sen kom lite mer matte och sen lite mer matte. Min lillebror Rasmus hade uppkörning idag, på fredagen den trettonde, och klarade det! Helt underbart.


Med huvudet fullt av något som kändes som varm gröt begav jag mig hemåt. Tänkte plugga, men åt musli och kollade på Scrubs istället. Några timmar senare träffade jag några kompisar från Borås, tre underbara tjejer, på Fredag Mat och åt en mycket god måltid. Riktigt trevligt var det dessutom. Även om det är underbart med alla nya människor man träffar här nere är det skönt att ibland träffa kompisar hemmifrån, vi känner inte varann jättebra, men det är ändå skönt att träffa några som man känner hyfsat bra. Det var riktigt trevligt.


Sen fortsatte jag kvällen i soffan kollandes på Moulin Rouge. Den är underbar, speciellt musiken. Bestämde att jag ska ha Come What May (http://www.youtube.com/watch?v=JWMs0i81BpY) på mitt bröllop, om och när det nu blir av. Det var nog nyttigt med en lugn kväll för att bli av med gröten i huvudet och vila bort eventuella svin-influensa-baciller. Nu är det dock dax för Svensk Maffia och sen en lång natts sömn.






Inga kommentarer: