onsdag 27 maj 2009

Vad är väl en bal på slottet...

Igår fick jag ett mejl som borde gjort mig glad. Eller jag blev glad, men också märkbart irriterad av att man ibland är på helt fel plats på fel tillfälle. Hade jag varit kvar i Sydney hade jag nämligen blivit bjuden på öppningskvällen av ”The Capulets and the Montagues” på Sydney Opera House. Platserna var dessutom ”Premium Section”, vilket är typ de bästa platserna man kan ha. Till skillnad från vart jag satt när jag var där och bara såg halva översättningstavlan (den halvan det stod något på om det de sjöng var väldigt långa fraser - det var det oftast inte…). Dessutom är klädkoden en sådan kväll smoking och långklänning. Hade inte min svarta balklänning passat perfekt? Med ett glas champange i handen…

Jaja, vad är väl en bal på slottet, den kan vara fruktansvärt tråkigt, långsam, trist…och tråkig…eller fullständigt…fullständigt underbar!




Inga kommentarer: