onsdag 9 december 2009

Mys och tid

Idag skulle jag träna, har pluggat hela (typ) måndag och tisdag kväll, så idag skulle jag hinna att träna. Då valde jag givetvis fel pass. Två steg åt sidan! Fyra steg bakåt, kom igen nu! Skulle inte tro det... De senaste passen jag har gått på har jag blivit helt slutkörd av, och varit svettig och andfådd efter en kvart. Jag gick efter en kvart idag och tog en joggingrunda istället - blev jättepigg efter det, underbart!


Sen lagade jag tacopaj, blev riktigt bra faktiskt och så kom Anna hit och åt med mig. Vi satt och pratade och åt i typ en timma, lätt den bästa timman den här veckan. Vi träffas inte så ofta, ändå bor vi grannar. Det är så lätt att tiden springer iväg, man har alltid något uppbokat så ibland glömmer man det viktiga. Vi hörde ett citat idag i skolan: ”Det finns alltid tillräckligt med tid - det handlar om vad man använder den till” (inte ordagrannt...). Så då pratade vi om prioritering av tid. Men vad är det man ska prioritera? Är det inte att vara glad och ha roligt...? Inte bra att börja tänka så i upptakten till tentaveckan...

Inga kommentarer: