söndag 13 december 2009

Telefonsvar

Får man ha vilket meddelande på sin telefonsvarare som helst? Givetvis får jag ha det, men frågan är vad som är okej och hur länge det är okej. Ju äldre man blir, ju seriösare måste det vara. Eller? Tycker en arbetsgivare, hyresvärd eller dylikt att jag är oseriös bara för att jag har ett speciellt mobilsvar. För ärligt talat:


”Hej, du har kommit till Linas telefon, jag kan tyvärr inte ta ditt samtal just nu men lämna gärna ett meddelande efter tonen så ringer jag upp så fort jag kan.”


Det fattar man väl ändå eller? Det är ju inte kvantfysik direkt. Eller ännu värre är ju de som automatiska som berättar vilket nummer man just slagit, det fattar man ju verkligen! Så jag har några idéer:


”Welcome to the White House, for Swedish press one... biiiip... Hej, du har kommit till Lina...” (och så det vanliga)


”And Iiiiiiiiiiiiiiiiiii-i-aaaaaaai wiiiiill always löööööööv... Oj, jag stod i duschen ursäkta, jag ringer upp dig så fort jag är klar! Tack!”


”Linas telefonsvar? Hon kan tyvärr inte ta ditt samtal, hon sitter i ett möte. Lämna gärna namn och nummer så ringer hon upp så fort hon får möjlighet. Tack så mycket.” (Då ska helst någon annan läsa in det här... Lite drygt kanske.)


"Du har kommit till telesvar: 0...7...0...5...4...3...2...6...7...1... Men det visste du nog redan. Tala in ett meddelande efter tonen. Eller inte. Om du till exempel slog fel nummer skulle jag rekommendera dig att inte göra det. Men annars kan du tala in ett meddelande efter tonen." (Hade varit bra om det var i samma dryga röstläge som de har).


Hmm, oavsett borde jag göra något åt mitt.

2 kommentarer:

Hanna sa...

du skriver så roliga inlägg Lina. håller med dig lite i det här. jag tror inte ens att jag har något meddelande inspelat. om jag spelar in ditt, spelar du in mitt då? ;D

Rania sa...

Håller med Hanna, mycket underhållande inlägg.

Jag har inte heller något meddelande O: borde fixa!

vill svara som vanligt typ "ja hej det är rania" och sen vara tyst så att personen som ringer börjar prata, och sen ba "asså nej du jag hinner inte nu. lämna ett meddelande" hihi