lördag 13 juni 2009

Extra allt, tack

Om jag, vilket jag väldigt sällan gör, befinner mig i en en MacDonalds-kö skulle jag aldrig beställa en plus-meny - ingen supersizing här inte. Finns det liten, medium eller large tar jag medium, det är lagom. Och som alla vet är lagom bäst.

Jag måste köpa en dator till hösten för jag ska börja plugga. Då kan jag köpa en grymt bra dator för typ 10 papp, eller få den splitternya modellen för 2000 mer. Den är snabbare och har självklart förbättringar, men eftersom jag inte är någon direkt datanörd kommer jag inte märka någon som helst skillnad. Ändå är det klart att jag vill ha den nyare, lite dyrare – något annat vore ju onödigt. Det är ju bara tvåtusen… Vilket inte är så 'bara' egentligen.

Kan man köpa olika storleker på lotion, till exempel 300 eller 500 ml, är självklart den med 500 ml mer prisvärd. Behöver jag så mycket? Nej. Men självklart köper jag den prisvärda (läs: den större).

Samma sak med iPod, klart man vill ha 32 GB. För att man skall kunna springa i två veckor i sträck utan att höra samma låt (eller hur länge det nu är). Finns det där vill man ha det, men jag vill bara säga att jag inte är en supersize-person, nej nej…

Inga kommentarer: