tisdag 30 juni 2009

Skillnaden på mitt och ditt

I lördags var jag ute på krogen efter en grymt rolig förfest. Krogen var överbelamrad med folk och det var alldeles för varmt. När jag trängde mig fram på dansgolvet kände jag någonstans hur min väska lyftes upp – men jag slog bort tanken och tänkte att jag råkat stöta till någon. Men nejdå. En stund senare när jag kollade i väskan upptäckte jag att a) den var öppen och b) plånboken var borta. Jag fick genast hjälp av en mycket snäll och hjälpsam vakt som sa åt mig vad jag skulle göra, jag var inte i position att tänka allra klarast, dessutom var jag hyfsat chockad – jag har tagit mig runt halva världen och ibland varit rent utsagt mycket oförsiktig med mina ägodelar, men i Borås blir jag banne mig rånad.

Så jag traskade upp till polisstationen och väckte den sovande jourhavande polisen och spärrade mina kort (tips, lägg in spärrnummer i mobilen!). Så inget togs från mina kort och kontanterna i form av tjugo svenska riksdaler var inte en stor förlust. Däremot måste jag fixa nytt körkort och lånekort och sådär, jag gillade ju mitt körkort...

Men tji fick dem som inte kunde skilja på mitt och ditt – det ni fick tag i räcker inte ens till påse äpplen – ha!

Inga kommentarer: