tisdag 23 juni 2009

Musik, sommar och lite mer musik...

Hur gärna hade jag inte velat stå och hoppa upp och ner onsdagen den åttonde juli i takt till Take me Out och senare på kvällen skrika mig hes till Sex on Fire? Grymt gärna. För att kvällen efter rocka loss totalt till Mr Brightside. Ja, Hultsfred är helt underbart i år. Får se om jag lyckas ta mig dit.

I dagarna går även Peace and Love av stapeln, men favoriten Ulf Lundell. Och flertalet bra bokningar utöver den nyss nämnda, relativt kassa, artisten.
Men även för oss panka satar, kan vara student, ha rest, vara arbetslös och så vidare, finns det hopp. Först och främst har vi Borås Sommartorsdagar. Eller kanske inte främst, det som är sevärt där (enligt mig är) Miss Li ( 27 augusti), Melody Club (finns de ens längre? Den 9 juli) samt eventuellt, eventuellt Di Leva ( 16 Juli)

Sen har vi Liseberg, där jag dessvärre missade Timbuktu, men dit kommer A Camp på fredag, Tingsek (22 juli) lite längre fram och självklart avslutas säsongen med en hejdundrande konsert av Håkan. Mums.

Sen har vi Kultur-kalaset i Göteborg - don’t even get me started... Och annars så är det ju tisdag så kryp upp i soffan med mys-Anders på Skansen och avsluta med lite detektiv-arbete från soffan till Morden i Midsommer…

Inga kommentarer: