måndag 8 juni 2009

... och allting är som förut

Så har ett år gått och man är tillbaka på samma sommarjobb som förra året. Det såg likadant ut på utsidan, luften var jobbig att andas, chefen hade samma shorts och jag kom på mig själv med att omedvetet knappa in rätt bokstavskombinationer på datorn, varför har det lagrats i mitt huvud i ett år och tagit upp onödig plats? Helt enkelt, allting var som förut.

Missförstå mig inte, jag är inte den som är den, jag är glad över att ha ett jobb i dagens situation och det är soft stämning på min avdelning. Vissa av min kompisar från förra året jobbade kvar, och att vi umgicks igen hjälpte känslan av att allt var som förut på traven. En stor förändring var dock att förra årets samtal vid lunchen bestod av typ lego-bög-porr (fortfarande; vad är det?) och kanelbullar, men handlade idag istället om tv-licens och eu-val. Hjälp, vissa saker förändras dock alldeles för snabbt….

Inga kommentarer: